torsdag, augusti 11

Höst-torsdag

Det har verkligen varit en riktig höstdag! Det va kallt i morse, "varmt" på dagen, och kallt nu på kvällen igen. Solens sista strålar värmde inte så värst mycket utan lös mest och gav det där speciella höstljuset.  Jag tycker att solen strålar ger ett alldeles speciellt ljus på allt nu på hösten, ett så där mjuk ljust ljus. Eller är det bara jag som är lite knäpp?

I alla fall, kvällen har spenderats i stallet. Jag red Josie idag som kändes lite.... ehm... trött...? Hon var liksom lite lat fast inte sådär medvetet lat... Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Förhoppningsvis är hon bättre i morgon igen. Hon bjöd i alla fall på ett fint pass efter sin bäst förmåga idag. Häst nummer två fick ett longeringspass idag igen som i motsats till Josie var riktigt pigg. Snart ska jag upp i sadeln där också!

Nej nu ska jag duscha av mej svett och smuts. Sen krypa ner under täcket med min bästa sambo.Vi hörs imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar