måndag, augusti 22

Måndag

Hej på er, hoppas som ni haft en bra måndag och start på veckan. Jag vaknade relativt tidigt och gasade hem till stallet. Släppte ut hästarna och käkade sen lite frukost med mamma och Nattis. När jag sen nästan mockat färdigt så öppnade sej verkligen himlen. *suck* Den där lilla motivationen som fanns idag var verkligen som bortblåst.

Så jag tog tag i lite andra uppgifter inomhus. Lagt in räkningarna i mobilbanken, ansökt om studiemedel, ringt och upplyst facket om att jag ska studera igen så jag får rätt medlemsavgift. Sen mötte jag upp Markus och åkte med i lastbilen en stund, spannmålsäsongen är igång.
Stubbfälten breder ut sej på dalboslätten och jag satt häromdagen på vägen hem och funderade på vad stubbfälten betydde för mej när jag var yngre.... full galopp med min ponny till vad som kändes världens ände. Lycka och ingen som helst självbevarelsedrift. Idag betyder dom nytröskade fälten att hösten och den kalla vintern står runt hörnet och väntar på att kliva in genom dörren. Tänk vad samma sak kan betyda olika saker beroende på olika stadier i livet.

Nu väntar en kväll i soffan framför Idol med Markus och den efterhängsna grannen.♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar