torsdag, augusti 25

Njuter av tillvaron

Jag ska erkänna, jag har verkligen älskat denna veckan. Lite lugn och ro där jag bara kan göra det jag vill och inte det jag måste göra. Jag pratar såklart om att vara i stallet; höra ponnisarna gnägga när dom ser mej komma mot stallet för att ge dom frukost, få pussa lite extra på dom innan jag släpper ut dom i hagen, mocka deras boxar omsorgsfullt, sopa stallgången noggrant, kunna njuta av den friska luften som fyller mina lungor när jag hämtar in en häst för att arbeta med den. Snart, på tisdag, byts drömtillvaron ut mot anteckningsblock och thermosmuggar av alldeles för starkt kaffe.

God morgon löningstorsdag! Hoppas ni alla mår bra och är taggade för en ny dag. Vad gör ni idag? tell me! Själv sitter jag här och dricker upp det sista frukostkaffet innan jag ska ut i stallet för att kicka igång denna dagen. Jag kommer fylla förmiddagen med stall och häst för att i eftermiddag gasa iväg till Uddevalla på spännande äventyr, first-timers. Det ska bli spännande och se vart detta slutar faktiskt. Ni får se i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar