onsdag, augusti 24

Produktiv förmiddag

Vilken onsdag jag haft; produktivitet blandat med sambokvalitetstid. Jag klev upp tidigt i morse, helt sonika för att jag vaknade. Det har fått vara lite av mitt signum denna veckan, jag sover tills jag vaknar, ingen klocka som ringer och väcker mej. Innan klockan var halv åtta hade jag hängt en tvättmaskin och satt i bilen på väg till stallet.
Väl där så var det aktivt stallarbete som stod på schemat, ut med hästarna och mockning. Sedan stod Sockan först på tur. Hon är superrolig att jobba med just nu. Jag har precis startat upp henne efter sommaren och hon är stencool. Dessutom så har jag bytt ut sidepullen till ett rubbersnaffle. Jag fick en betydligt mer sensitive häst i tömmarna.

Efter Sockan så red jag Josie, för att inte tråka ut henne med groundwork så har jag slängt fram bommar det senaste. Mycket tighta svängar och teknisk ridning, Josie är riktigt tillfredsställd.

När jag va färdig med stallets måsten för idag så åkte jag och mötte upp Markus. En åktur i lastbilen tur och retur. Kvalitetstid!♥ När vi kom hem slängde jag ihop middag och nu sitter jag här ensam och min bästa livskamrat har åkt till verkstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar