söndag, augusti 14

Slitig söndag

Och dääääär landade jag i soffan! Guuuusch, sicken slitig dag jag haft. Men vi börjar från början väll? Kräftskivan igår kväll var trevlig, men när klockan närmade sej elva var jag ganska trött. Min chaufför för kvällen var i närheten så tio i tolv låg jag hemma i sängen. En precis lagom kväll i mina värld. Jag har verkligen blivit för gammal för det där "jag ska festa hela natten och ha en hela dag i sängen i morgon".

Klockan nio i morse vaknade jag av mej själv. Jag käkade en snabb frukost innan jag åkte till stallet. Där började en slitig dag. Nattis är sjuk och mamma hoppar på kryckor. Jag var iväg och hämtade gräs det första jag gjorde. Vi har verkligen världens bästa gräsleverantör, top notche-foder och vi kan hämta i tid och otid, med kort varsel.

När balarna var inne va det bara att köra igång, fem boxar skulle mockas och fixas i ordning för insläpp. Hundarna skulle matas, vattnas och rastas. Tvätten i stallet skulle tvättas och hängas. Ja ni fattar att det tog tid.
Här fastnade jag på en stol när alla sysslorna var färdiga. Det va lite skönt att bara sitta ner en stund och kolla på hästarna när dom gick i hagen.   
Josie fick ett pass på ridbanan, hon gick fint. Den där trötta känslan från häromdagen var som borta, då kan jag andas ut. Josie har sin alldeles egna after ride på stallgången, hon älskar verkligen sin horselyx-burk.
Efteråt fick hon en dusch och schamponering. Josies svans har verkligen varit sunkig denna sommaren utan att jag kunnat förstå varför... tills för ett tag sen. Jag har denna sommaren frångått min princip att alltid ha svansen flätad. När det varit så mycket bugg ute så har det varit helt omöjligt att reda ut svansen när den varit flätad, såå jag har låtit den vara utsläppt, vilket har resulterat i att Josie kissat på sin svans! Inte konstigt att hennes svans varit äcklig verkligen hela tiden. Nu fick den i alla fall en rejäl schamponering och sen flätade jag upp den igen.

Häst nummer två fick ett longeringspass och jag planerar att ha dusch och schamponeringstund på tisdag här. 

Nu ska jag chilla i soffan och ladda upp för jobbet i morgon.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar