onsdag, augusti 3

Svidigt

Mitt flöde på Facebook är fyllt av statusar som förtäljer allt från ekipage som packar ihop det sista till att ha anlänt Axevalla travbana i Skara för helgens Quarter-SM. Det stoppar inte där, det innehåller också vänner som är på väg eller har anlänt till underbara Kreuth för Quarter-EM.

Ostbayernhalle i Kreuth
Det känns riktigt svidigt att inte vara någon av dom... att inte ha preppat och allt vad det innebär att åka iväg på tävling. Jag har lite svårt att sätta ord på det, men samtidigt som det är lite av en lättnad så är det minst lika betungande att inte vara en av dom som putsar, råpluggar och finslipar mönster. This is my thing liksom, but not my year. 
Istället har jag ägnat dagen åt först jobb, inventering och varuleveranser. Sedan gasade jag hem till stallet. Eftersom nattens sömn inte var den bästa med en sjuk sambo såå var jag rätt trött. Jag ryktade av tjejerna och sen tog vi en promenad alla tre, en perfekt lagom eftermiddag. När vi vände vid brevlådan blev nog Josie lite förundrad över att vi inte skulle gå längre, henne brukar jag ju släpa runt på betydligt längre.

Nääe vet ni, nu ska jag snart dejta kudden! Hoppas på bättre sömn inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar