söndag, augusti 7

This is life

Jag längtar till denna bacillen som gör mej till en zombie stundtals överger min kropp. Jag som trodde att jag mådde bättre... Igår när jag vaknade var jag mycket sämre och började dagen med värktabletter för att sen gasa iväg till jobbet.
 
Jag spenderade eftermiddagen i stallet. Mockade och fixade, longerade en häst. Det va ungefär så mycket jag orkade.  
Känner mej lycklig när jag ser hur bra Josie trivs i hagen, tänk att när hon kom till mej hade hon jättesvårt att gå i hagen.
Markus fick feeling på kvällen och slog till med take-away kina mat. Vi brukar köpa två rätter, varsitt val som vi sen delar på. Så gårdagens middag blev like lyxig.
I morse när jag vaknade så väntade stallet. I stort sett hela dagen har jag varit i stallet och allt har bara tagit en massa tid längre än det brukar. Denna bacillen gör mej jätteseg; när fyra boxar var mockade fick jag sätta mej ner och vila... Det känns sådär kan jag erkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar