fredag, september 9

Kurvor, tangenter och kordor

En får ju inte roligare än en gör sej... säger dom. Så vi har gjort oss roligt idag jag och mina teammates. Först föreläsning fram till tio och sedan har vi satt ut kurvor resten av dagen. I våras när vi jobbade med mätningar ska jag erkänna att jag hade inte alls koll egentligen förrän efteråt på vad vi faktiskt gjort. Nu fattar jag innan, weiiiiieee! Jag fattar precis, nu är det tråkiga att jag inte förstår mej på allt knappande på själva maskinen.... Det är inte direkt, ehm, en knapp att trycka på, utan MASSOR! Vi fick i alla fall satt ut alla kurvor idag vilket var skönt! Vi är i fas, nästa vecka ska vi sätta ut klotoidkurvor...
Eftermiddagen har sen vigts i stallet. Jag har gjort häst nummer två extra fin, klippt manen, toffsarna på benen, öronen, svansen. Lite extra puts liksom.

Det stora issuet antagligen för alla hästägare nu är ju flugäggen.... Jag har använt en slö brytbladskniv som jag skjuter ut ur skalet ni vet, men den har liksom bara varit bra på benen där ytan inte är så stor efter som änden är liksom vass. Jag har kommit på den briljanta idéen att tejpa den vassa brytkanten med silvertejp. Vóila så hade jag vet perfekt kniv att skrapa bort äggen med!

Jag väntar nu på att Markus ska komma hem innan vi åker till hans bror för att äta tacos. Ha en bra fredag kväll hörreni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar