onsdag, september 21

Mission complished

När klockan va tre åkte jag från skolan och styrde bilen hemåt stallet. Förmiddagen spenderades i biblioteket räknandes. Eftermiddagen i datasalen och ArcGis-arbete.

Jag fixade stallet först och främst sen hämtade jag Sockan i hagen. Målet för denna veckan var att sitta upp och rida, mission complete. Först spände sej Sockan lite när jag satte foten i stigbygeln, men det släppte rätt snabbt. Jag stod bara i stigbygeln och väntade tills hon tog ett djupt andetag. La över benet och satte mej. Underbara gulliga Sockan bara stod där och undrade varför jag satt där uppe pch inte stod på marken bakom henne. Passet slutade i att vi hade gjort ettor, tvåor, skrittat och travat över bommen och på volter, samt backat. Bästaste Sockiplasten♥
Det är en speciell känsla att sitta upp första gången på en häst... Lite obeskrivlig, när dom sköter sej fint så blir det lite mer obeskrivligt! Idag va det i alla fall fullständig lycka.

Jag har landat hemma i soffan duschat och myst ner mej framför Idol, i morgon väntar ytterligare en tidig dag i skolan med utsättning av våran sista kurva. Hoppas på fint väder.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar