måndag, september 12

Utgången mjölk

Efter en seg dag i skolan gasade jag hem till stallet. Äntligen var mamma hemma igen och välkomnade mej. Hon och pappa var bortresta förre veckan och när jag kommit hem till ett tomt hus ungefär varje dag så har jag känt mej rätt ensam...

Jag beslutade mej idag för att longera häst nummer två några varv samt tömköra Sockan. Lilla Sockiplasten skötte sej jättebra trots att det är ett tag sen jag grejjade med henne nu. Snart tror jag banne mej att jag sitter upp.
I skrivande stund steker jag pannkakor. Jag missbedömde mjölkinköpen förra veckan och hade mjölk som gått ut i helgen. Men det löste jag genom att göra en stor sats smet. Just grejjen att göra pannkakor strider väll lite mot min matlådestrategi; gör saker som sköter sej själva i ugnen. Men gott blir det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar