onsdag, mars 22

Tenta vecka

Hej på er! Jag kikar in här i tentaveckan, egentligen mest för att få lite distans till miljöbalken för en stund. De senaste tio veckorna har varit riktigt kämpiga för mej, en läsppeiod av förbannat mycket slit. Frustrationen har varit stor och tårarna har bränt innanför ögonlocken så gott som varje dag. Men nu är det snart över. Jag skriver en tenta i morgon bitti och den sista för denna läsperioden på lördag.
Se det senaste har jag puschat mej själv till att verkligen bli kompis med Miljöbalken och fördjupa mina kunskaper i satelliternas förtrollande värld. Det har varit jobbigt emellan åt, minst sagt. Jag har haft riktigt svårt att hitta motivationen att öppna böckerna och ta till mej kunskapen som ligger framför mej och väntar på att jag ska bekanta mej med den. Ett känslomässigt dilemma, i slutändan gör jag ju detta för min egen skull. För att jag ska ha bättre förutsättningar, ekonomiska förutsättningar, för att hänga kvar i den industrin jag har vigt mitt hjärta och liv åt.

På måndag är det nystart, en ny kurs, fem veckor av ny kunskap. För första gången ska vi läsa en kurs på helfart och inte två på halvfart. Det ska bli skönt att slippa väga den där vågskålen mellan två kurser utan bara kunna ge hela mej i en kurs. Det ska bli intressant!

Jag ska försöka bli bättre på att blogga också förhoppningsvis kan jag hitta lite inspiration nu när våren kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar