torsdag, maj 4

Försummade djur

Jag sa väll att jag hade lite dåligt samvete över att jag spenderat lite för lite tid med Josie och Cooper dom senaste dagarna. Borta på galej hela helgen sen har skolan tagit upp varje dag denna veckan. *suck* Bättre blir det tyvärr inte heller. Ett stort projekt i skolan kommer ta upp massor av tid! I denna kursen ska vi bekanta oss med PBL framförallt fjärde och femte kapitlet, genom att göra en egen detaljplan. Det kommer bli två ofantlig intensiva veckor. Den 18 maj ska det vara klart för opponering, Den 31 maj är det tenta och jag avslutar då andra året på lantmäteriingenjörs-utbildningen. KABOOOM!

... så vad jag skulle komma till var att jag spenderat tidiga kvällen med mina älsklingar. Josie fick först lite egen tid på stallgången. Rykt och puts. Sen fick Cooper sin beskärda del också. Borstade och han får redan nu lära sej att torka ögonen och näsborrarna. Självklart får han också lära sej att bli tvångspussad på mulen! Precis så man ska pussa hingstar väll??!?! Han är i alla fall precis som sin mamma och älskar att bli omhändertagen. Han är tyvärr lite statisk, antagligen för han är smutsig i pälsen. Det är inte riktigt okej att bada en fölunge så jag sprayade honom med pälsglans och det släppte. Dessutom stod han som ett litet ljus och brydde sej inte alls om "pchypschypschy". DUKTIG bäbis!♥ Bjuder på lite bilder här, nu ska jag botanisera lite i materialet om vårt planområde.



 
Ni får gärna komma med lite input om vad ni vill läsa om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar