fredag, september 1

Första veckan

Jag va nog lite naiv när jag trodde att jag skulle ha tid att blogga under veckan..? Den tiden har då inte funnits. Det har varit fullt upp från början till slut.
 
Kursintroduktionen var i tisdagsmorse, en djupgående sammanflätning av kurserna vi redan läst med diverse lagar -FBL, AL, LL, MB, KML - ja, you name it. Varför dessa kurser och deras fördjupning va så hemskt viktiga, och hur vi kommer ha nytta av dom i fortsättningen osv. Det verkar intressant i alla fall, jag vill bli duktig på detta med markåtkomst.
 
Måndagmorgon och redo för skolan. Min ambition för i år är att vara i skolan mellan åtta och fyra, produktiv tid, på vardagar. Jag vet med mej att hemma får jag inget gjort så att vara i skolan är de bästa alternativet. 
Igår kväll inmundigandes höstens första rödvinsglass. Markus och grannen hade lagat köttfärssås och pasta, perfekt med lite rödvin till. 
Jag är månandens flickvän och köpte blommor till Markus. Jag älskar verkligen att kliva upp på morgon, gå upp för trappan och se en finbukett på bordet. Jag har tidigare varit lite bekväm och köpt en färdig bukett, men nu köper jag "egna" blommor och binder ihop en bukett själv.
 
Nu blir det fredag kväll, vi hörs!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar